fota | 2007-08-10 17:13

©koda típustörténelem

1994. Felicia, Combi, Pickup és FUN a VW csoport első gyermeke, még erősen az előd Favorit befolyásoltságával. A befoglaló alak hasonló, mégis sokkal gömbölyűbb, modernebb autó. Az Octavia piacra kerülésével kapott egy ráncfelvarrást, ahol az autó orrát szabták kicsit át, hogy jobban hasonlítson testvérére, kapott egy új, markáns hűtőrácsot.








1990. Favorit,  Forman és Pickup, az első korszerűnek tekintett orrmotoros típus. Én személy szerint a hátsókerék hajtást jobban kultiválom, de ez a téma a listán is tiltott, itt sem feszegetném tovább. Mindenesetre ez a korszerűség elég volt ahhoz, hogy a Volkswagen csoport felfigyeljen rá és megvegye az egész gyárat.







1984. 105, 120, 125, 130, 135, 136, Rapid: ezek azok az autók, amiket gyerekkorunkban szüleink használtak, aztán kinek-kinek lett egy sajátja is idővel. Egy időben talán a lista legnépesebb táborába tartoztak, de manapság egyre kevesebbünknek van. El is gondolkodhatunk rajta, hogy lassan érdemes egy-egy szép példányt az utókornak megőrizni, garázsba rakni, nem mindennapi használatnak kitenni. 20 év, az azért csak húsz év. Már a legfiatalabb 1989-es példányok is nagykorúak lettek!




MINOLTA DIGITAL CAMERA


az eredmény





1976. 105, 120, Garde: Az elsőgenerációs autók még keskenyfutósak voltak, fém dísztárcsa került a kerekekre, sokkal több krómot használtak koruknak megfelelően. Az első lámpák és a hűtőrács is különbözött, hátulra pedig a vasalólámpa, mint szimbóluma az ilyen korú autóknak. A coupé sprotosságát a Garde volt hivatott továbbvinni.







Lapozzunk ismét egyet.


1 23


Hozzászólás csak regisztált felhasználóknak!