|
Vakond |
2008-11-01 22:31:52 (13)
|
|
|
Vettem 4 téli gumit. 175/70es Fulda.
|
|
|
|
CsDani |
2008-10-06 17:30:49 (12)
|
|
|
A km óra a váltóból kapja a jelet... d.
|
|
Előzmény: Vakond (11) |
|
|
Vakond |
2008-10-06 14:19:13 (11)
|
|
|
"87es 120asra menne, annak a kerékjáratában már el kéne férjen. A km óra melyik kerékről kapja a jelet?
|
|
Előzmény: csdani (10) |
|
|
CsDani |
2008-10-06 09:47:42 (10)
|
|
|
Eza felni 14 colos, előre a 7 col széles, hátra a 8 col széles való. A 7 colosra (195/60R14, ez kb váltómérete a gyárinak) vagy 205/60R14 (ez egy kicsit nagyobb mint a gyári), a 8 colosra 205/55R14 (ez egy kicsit kisebb mint a gyári) vagy 225/55R14 (ez kicsit nagyobb mint a gyári)
Ami fontos és nincs benne a hirdetésben az az "ET" szám. A gyári kerék 27.5 -es ET-vel rendelkezik, ha ez a kerék is valami hasonlóval (25-32 között) akkor kb. jó lehet, ha elfér a kerékjáratban.
Árról nem tudok nyilatkozni, ha a pénztárcád megengedi, akkor jó. (Valószínűleg ezek a 4x130-as kerekek elég drágák, mert ritkák...)
|
|
Előzmény: Vakond (9) |
|
|
Vakond |
2008-10-05 01:18:04 (9)
|
|
|
Előzmény: csdani (5) |
|
|
Vakond |
2008-10-02 13:24:18 (8)
|
|
|
Hello!
Köszi a segítséget, akkor maradnak a gyári felnik és mostani gumik. Téli is 165ös lesz akkor. Már csak a gyártó kérdéses.
|
|
Előzmény: csdani (7) |
|
|
CsDani |
2008-10-01 17:42:40 (7)
|
|
|
Hali!
Ha újak a gumik, szerintem ne vegyél másikat. Ugyanaz a gumi (pl165/70R13) sokkal jobban áll egy 5,5col széles felnin, mint egy 4,5col szélesen. Sokkal jobb az úttartása, mert a gumi oldalirányú mozgása csökken a felnin. Ha jól van meghegesztve a felni és nem üt és nem tojás, akkor jó lehet, csak ez ritka. Mielőtt megveszed vidd el gumishoz és forgattasd meg a centírgépen gumi nélkül. Ha hibátlan akkor szabad érte pénzt adni. Mondjuk 6 col szélesség alatt tarom még ésszerűnek az ilyen szélesítést. Persze az is számít, hogy csak kifele van-e szélesítve a kerék, mert akkor ezzel már nyomtávot is szélesítettél elég rendesen. Ilyen kereket előre nem tennék, mert ez a kormányzás geometriáját is el tudja rontani. Hátul nem gond, de a szélesebb nyomtáv miatt számítani lehet a csapágyak fokozottabb terhelésére. Elméletileg úgy kellene szélesíteni a kereket, hogy egyformán befelé és kifelé is, akkor marad a középvonala ott ahol a gyárinak van. Pár mm persze nem számít, de pár cm már igen. Ha befelé is van szélesítve, akkor azt kell ellenőrizni, hogy elfér-e kerékjáratokban....
Az osztókörmódosító tömege (kb1-2 kg/db) nem jelentős az autó 900kg-jához képest, tehát a gyorsulásban nem oszt vagy szoroz (nyilván utcai autóban), de a rugózásban jelentős változást okozhat ez a tömeg is.
télre inkább vékonyabb gumit vegyél (tehát a gyári méretet). Minél szélesebb a gumi annál könnyebben ül fel a hóra(már ha van hó). Ha megnézel téli rallye felvételeket, ott is virsli gumikkal mennek a jobb tapadás miatt.
|
|
Előzmény: Vakond (6) |
|
|
Vakond |
2008-10-01 01:45:00 (6)
|
|
|
Szélesített gyári lemez felnit tudnék most szerezni. De ha nem lenne sok értelme akkor nem cserélném a gumit, mert nyáron vettem őket (1000km sincs még bennük) és olyan mint az álom - bár a 10éves Barumhot nem nehéz felülmúlni :) Osztókör módosítót is tudnék szerezni. Viszont ha tömeget jelent a nehezebb felni, gondolom az a gyorsulásnál is hátrány.
Gyári nem szélesített lemez felnin láttam 175/75 R13as gumit. Legfeljebb téliguminak veszek ilyet. Milyen téli gumit lenne érdemes venni?
|
|
Előzmény: csdani (5) |
|
|
CsDani |
2008-09-29 17:10:01 (5)
|
|
|
Hali!
A gyári 4.5 col széles lemezfelnire szerintem ne tegyél szélesebb gumit mint a 165-ös. Peresebb lehet, de ugye azzal csalni fog a kilóméteróra. Az 5 col széles gyári alufelnikre rá lehet tenni a 175/70R13-as gumikat.
Szélesített felninek nem biztos, hogy van értelme, de a széles felninek mindenképp. Ha tudsz szerezni 5.5 vagy 6 col széles felnit, arra egy 185/60 R13-as gumi jól fog illeni. Csak ugye a 4x130-as lyukosztás miatt nem könnyű szerezni. Esetleg a VW Bogár kerekei, de azok meg 15 colosak. Lehet gondolkodni osztókörmódosítón is és akkor nagyobb a választék a felnik között.
Arra is kell gondolni, hogy a nagyobb (szélesebb) kerék nagyobb tömeget is jelenthet, ami már kedvezőtlenül hat a rugózásra, lengéscsillapításra.
|
|
Előzmény: Vakond (4) |
|
|
Vakond |
2008-09-29 00:07:19 (4)
|
|
|
Milyen gumit ajánlotok? Nekem most a gyári méret (165/80 R13as) van fenn. Gondolkoztam azon, hogy esetleg hátra szélesített felni mehetne. Lenne értelme?
|
|
|
|
fota |
2007-03-02 21:03:22 (3)
|
|
|
Áááá, nem szeretném én elvenni a kenyeredet!  Nyugodtan írd csak bele! De egyébként az ETről egy leírás vagy cikk született régebben, nekem rémlik vmi. Ki tud róla?
Szerkesztve by fota |
|
Előzmény: jules (2) |
|
|
jules |
2007-03-02 15:31:11 (2)
|
|
|
"És mi az az ET?" Fődönkívüli világító ujjal, aki haza akar telefonálni...
 Ha már említed ezeket, akkor nyugodtan írd bel! Egyébként a jahu dokutárját mentegetem át ide kis kiegészítéssel meg formázással...
|
|
Előzmény: fota (1) |
|
|
fota |
2007-03-02 15:19:25 (1)
|
|
|
Tök jó!
És mi az az ET? Arról is hallunk majd vmit?  Bár ez inkább már felni és nem gumi.
Meg az R - az a radiál gumira utal a 195/65 R15-nél. Bár manapság nem sok Diagonált kapni. És a metrikus méretűek? Tudom azok nagyon ritkák és emiatt drágák is. De az ilyen felnivel vigyázni kell, mert csak ilyen gumi rakható fel rá. Már ha gyártanak rá egyáltalán. (E12-28 BMWken volt ilyen gyakran)
És a versenysportban használt 510/210? Arról is írhatnál, hogy meglegyen minden egy helyen!
Szerkesztve by fota |
|
|